1. Let op: het is erg druk, houd rekening met vertragingen van circa 2 tot 3 werkdagen. Meer informatie

    Vertragingen: circa 2-3 dagen. Lees meer

  2. De nieuwe ATX App is live! Download en probeer nu

  3. Gratis verzending in Nederland vanaf € 2.500,-

  4. Onze retourtermijn is verlengd tot 30 dagen

  5. Kopersbescherming en 3 jaar garantie op onze gecertificeerde equipment

Ruilen en retourneren

30 dagen bedenktijd

Wij hopen natuurlijk dat je tevreden bent met je aankoop maar als dat niet zo is kun je deze binnen 30 dagen na ontvangst naar ons terugsturen, zo lang de artikelen onbeschadigd en compleet zijn en in de oorspronkelijke verpakking zitten (voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is). Je mag artikelen dus gerust uitpakken en uitproberen maar neem deze niet uitvoerig in gebruik.

Heb je een artikel toch uitvoerig in gebruik genomen of opgebouwd maar voldoet het niet aan je eisen? Dan kun je het artikel alsnog retourneren en kom je mogelijk in aanmerking voor een deelvergoeding.

Voor zakelijke aankopen, dus aankopen gedaan door ondernemers, geldt géén herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd. Neem contact op met onze klantenservice als je als zakelijke klant toch iets wenst te annuleren of retourneren, dan zullen wij met jou de mogelijkheden bekijken. Indien je zakelijke annulerings- of retouraanvraag wordt geaccepteerd dan worden 10% annuleringskosten in rekening gebracht en/of zullen de originele verzendkosten niet worden terugbetaald.

Terug naar boven

Uitzonderingen

De volgende artikelen kunnen helaas niet geretourneerd worden:

  • Artikelen die op bestelling worden geproduceerd of die op maat zijn gemaakt, zoals onze geperste staalkabels;
  • Gepersonaliseerde artikelen die worden voorzien van een eigen logo, tekst of ontwerp;
  • Verzegelde artikelen waarvan de verzegeling is verbroken, zoals bepaalde sportvoeding;
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden, zoals sokken, ondergoed, mondmaskers of zweetbandjes;
  • Bederfelijke waren zoals levensmiddelen, zaken van persoonlijke aard en drukwerk zoals posters of instructieboekjes.

Twijfel je of je jouw artikel kunt retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Terug naar boven

Stappenplan retourneren

Als je een artikel wil retourneren dan kun je het retourformulier uitprinten, invullen en samen met het artikel terugsturen naar ons. Wanneer je geen printer bij de hand hebt kun je ook je naam en je bestelnummer of factuurnummer op een los blaadje schrijven en dit samen met het artikel terugsturen naar ons.

Zorg ervoor dat de volgende gegevens correct zijn vermeld op het retourformulier:

  1. Je naam en het bestelnummer of factuurnummer van je bestelling;
  2. Je bankgegevens, zodat wij het aankoopbedrag kunnen terugbetalen;
  3. De gegevens van het artikel dat je wil retourneren;
  4. De reden waarom je het artikel wil retourneren (hoewel wij dit waarderen is dit niet verplicht).

Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending en kunt zelf kiezen welke pakketdienst of vervoerder je hiervoor gebruikt. Zorg ervoor dat de producten goed zijn verpakt zodat deze zonder schade hier aankomen. Vraag altijd een verzendbewijs waarmee je de zending kunt volgen. Wij raden aan om de zending altijd aangetekend of verzekerd te verzenden, voor het geval de zending onderweg beschadigd raakt of als jouw vervoerder de zending kwijtraakt. Een aangetekende of verzekerde zending is wel duurder dan een normale zending, maar als je dit niet doet bestaat het risico dat jouw vervoerder niets aan jou zal vergoeden als zij jouw zending beschadigen of kwijtraken.

Na ontvangst van je retourzending zullen wij deze zo spoedig mogelijk verwerken. Dit kan enkele werkdagen tot twee weken in beslag nemen, afhankelijk van de drukte. Zodra de retourzending door ons is verwerkt krijg je per e-mail bericht van ons.

Wil je ons retourformulier niet gebruiken? Dan kun je ook het modelformulier voor herroeping gebruiken.

Terug naar boven

Terugbetaling en ruilen

Je ontvangt per e-mail bericht zodra je retourzending door ons is gecontroleerd op defecten en gebruikssporen. Als de retourzending is goedgekeurd zal de terugbetaling binnen enkele werkdagen worden afgerond (doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping). Wanneer je de gehele bestelling retourneert zal het volledige aankoopbedrag terugbetaald worden, inclusief de verzendkosten van je bestelling. Wanneer je slechts een deel van de bestelling retourneert wordt enkel het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terugbetaald en niet de verzendkosten. Eventuele retourkosten zijn voor rekening van de klant.

Wij ruilen geen artikelen. Artikelen die aan ons worden geretourneerd zullen worden terugbetaald. Als je liever een ander artikel wilt ontvangen dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen voor het gewenste artikel. Een nieuwe bestelling staat los van je retourzending, dus je zou deze al meteen kunnen plaatsen in onze webshop. Als je liever wacht tot wij de retourzending en terugbetaling van je oude bestelling hebben verwerkt dan is dat natuurlijk ook mogelijk.

Terug naar boven

Deelvergoeding

Uiteraard wil je een artikel graag uitproberen om te zien of het voldoet aan je verwachtingen maar probeer dat wel altijd zo voorzichtig mogelijk te doen. Wanneer een artikel namelijk is opgebouwd en uitvoerig in gebruik is genomen kunnen wij dat in de meeste gevallen niet meer als nieuw verkopen. Je mag het artikel dan toch gewoon binnen 30 dagen terugsturen maar als er erge gebruikssporen of montagesporen zichtbaar zijn, die voorkomen hadden kunnen worden om het artikel te kunnen uitproberen, dan krijg je van ons een deelvergoeding. Wij zullen altijd een redelijke waardevermindering hanteren maar over het algemeen kan worden uitgegaan van een deelvergoeding van 75% van het aankoopbedrag.

Je mag een artikel dus altijd voorzichtig uitproberen om te zien of het voldoet aan je verwachtingen maar let er dan op dat er geen beschadigingen of gebruikssporen ontstaan. Als je een toestel bijvoorbeeld eerst wil monteren om het volledig uit te proberen dan raden wij aan om gebruik te maken van kunststof onderlegringen en vergelijkbare beschermers om beschadigingen aan de gevoelige lak te voorkomen, zodat het toestel eventueel weer zonder waardevermindering geretourneerd kan worden. Wanneer een artikel uitvoeriger is gebruikt of wanneer een artikel zodanig beschadigd is geraakt dat de werking ervan is verminderd, dan kun je het artikel helaas niet meer retourneren, ook niet tegen een deelvergoeding.

Artikelen die zijn uitgezonderd van retourneren komen ook niet in aanmerking voor een deelvergoeding.

Terug naar boven

Kosten en risico

Eventuele kosten voor de retourzending zijn voor je eigen rekening. Het is niet mogelijk om een artikel op kosten van Fitness Seller retour te sturen. Hou er rekening mee dat het terugsturen van zware gewichten en grote fitnessapparatuur erg duur kan zijn. Als artikelen te zwaar of te groot zijn voor de pakketdienst moeten deze via een transporteur verzonden worden. De exacte kosten zijn afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van de artikelen, voor een pakket van 20 kg betaal je bij de meeste pakketdiensten bijvoorbeeld circa 13 euro terwijl de kosten voor grote en zware pallets kunnen oplopen tot meer dan 100 euro. Je kunt als vuistregel aanhouden dat de retourkosten circa 150% van de verzendkosten zijn, dus als de verzending van een product bijvoorbeeld 50 euro kost dan zullen de retourkosten circa 75 euro zijn.

Je verstuurt de retourzending altijd op eigen risico. Fitness Seller is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoekraken van geretourneerde artikelen. Vraag daarom altijd een verzendbewijs aan de pakketdienst of transporteur en bewaar deze goed. Wij raden aan om de zending altijd aangetekend of verzekerd te verzenden, voor het geval de zending onderweg beschadigd raakt of als jouw vervoerder de zending kwijtraakt. Een aangetekende of verzekerde zending is wel duurder dan een normale zending, maar als je dit niet doet bestaat het risico dat jouw vervoerder niets aan jou zal vergoeden als zij jouw zending beschadigen of kwijtraken. Het is uiteraard ook mogelijk om een artikel zelf terug te brengen naar ons magazijn in Sittard, neem in dat geval contact met ons op om een afspraak te maken voor het terugbrengen van het artikel.

Wanneer je een beschadigd, defect of verkeerd artikel ontvangen hebt, dan betaalt Fitness Seller uiteraard de kosten voor het retourneren of vervangen.

Terug naar boven

Het verpakken van retouren

Artikelen die retour worden gestuurd dienen onbeschadigd en compleet bij ons aangeleverd te worden. Artikelen die beschadigd zijn of niet compleet zijn komen niet in aanmerking voor retourneren. Zorg er daarom altijd voor dat artikelen goed zijn verpakt als je deze terugstuurt. Het retourneren van kleine en lichte artikelen spreekt voor zich maar zware en grote artikelen zoals gewichten of fitnessapparatuur vereisen meer aandacht.

Als de originele doos of verpakking te erg is beschadigd om opnieuw te gebruiken dan kun je het artikel in een nieuwe doos verpakken. Het ontbreken van de oorspronkelijke verpakking kan in sommige gevallen echter wel een waardevermindering betekenen. Schadegevoelige onderdelen van metaal of gietijzer dien je altijd individueel in te pakken, bijvoorbeeld in plastic of papier, voordat je deze samen in een doos stopt. Als je dat niet doet kunnen de onderdelen namelijk langs elkaar bewegen waardoor lakschade kan ontstaan. Zorg er bovendien altijd voor dat losse onderdelen strak zijn verpakt en dat de doos is opgevuld met voldoende opvulmateriaal, zodat de losse onderdelen niet door de doos kunnen bewegen.

Grote toestellen en andere speciale apparatuur dienen met veel zorg getransporteerd te worden. Neem contact op met onze klantenservice als je zelf geen transporteur kunt regelen, wij kunnen de zending dan laten afhalen door onze transporteur. De kosten voor het afhalen worden in dat geval door ons in rekening gebracht. Je kunt de afhaalkosten op voorhand bij ons opvragen zodat er achteraf geen verrassingen zijn.

Terug naar boven