1. Let op: het is erg druk, houd rekening met vertragingen van circa 2 tot 3 werkdagen. Meer informatie

    Vertragingen: circa 2-3 dagen. Lees meer

  2. De nieuwe ATX App is live! Download en probeer nu

  3. Gratis verzending in Nederland vanaf € 2.500,-

  4. Onze retourtermijn is verlengd tot 30 dagen

  5. Kopersbescherming en 3 jaar garantie op onze gecertificeerde equipment

Garantie en defecten

Garantietermijn

Fitness Seller staat voor deugdelijke producten en leeft de conformiteitseis uit de Europese en Nederlandse Wetgeving na. Dat wil zeggen dat je mag verwachten dat een door ons geleverd artikel voldoet aan de redelijkerwijs gewekte verwachtingen. Als dat niet het geval is of wanneer een artikel defect raakt, zullen wij natuurlijk ons best doen om dit op te lossen.

Op alle artikelen uit onze eigen merklijnen bieden wij standaard tot 3 jaar garantie aan (dit geldt voor bestellingen vanaf mei 2022, op bestellingen die daarvoor werden geplaatst geldt de normale garantietermijn van 2 jaar). Dit betekent dat wij bovenop de normale garantie van 24 maanden vanuit Fitness Seller nog 12 maanden extra garantie verlenen, waarmee de totale garantietermijn uitkomt op 36 maanden. Wij bieden deze extra garantie standaard aan op elke bestelling, zonder extra kosten voor onze klanten, omdat wij vertrouwen hebben in de kwaliteit van onze artikelen. Op veel artikelen, zoals onze ATX halterstangen, power racks en rigs, ontvang je dus een verlengde garantie van in totaal 36 maanden (in principe zullen onderdelen zoals de zware frames van dit soort toestellen bij correct gebruik zelfs levenslang meegaan).

Voor artikelen van derden, dus niet uit onze eigen merklijnen, gelden de normale garantievoorwaarden van de betreffende fabrikant. De garantietermijn van elk artikel staat vermeld in de specificaties op de productpagina in onze webshop. Wanneer er geen garantietermijn bij een artikel wordt vermeld dan is de standaard garantietermijn van 2 jaar van toepassing. Je kunt de garantietermijn van een specifiek artikel ook opvragen bij onze klantenservice.

De garantie omvat het kosteloos herstellen van gebreken die tijdens de garantieperiode optreden en onder de garantie vallen. Wij beoordelen naar eigen inzicht of er een vervangend onderdeel wordt geleverd, het artikel wordt gerepareerd, of het artikel wordt omgeruild. De montage of demontage van een vervangend onderdeel of artikel valt niet onder de garantiediensten, dit dient de klant zelf uit te voeren. Voor gebreken die onder de garantie vallen sturen wij op onze kosten het vervangende onderdeel of artikel toe, of halen wij op onze kosten het defecte artikel op voor reparatie. Vervangen onderdelen en artikelen die bij ons achterblijven, worden ons eigendom.

Voor zakelijke klanten gelden afwijkende garantievoorwaarden, raadpleeg onze zakelijke algemene voorwaarden voor meer informatie of neem contact op met onze klantenservice.

Waarom kunnen wij dit voor onze klanten doen?

Wij zijn niet alleen distributeur maar ook ontwikkelaar van onze hoogwaardige artikelen. Nagenoeg al onze apparatuur wordt in-house ontworpen door ervaren ingenieurs en technici, volgens de hoogste normen en in nauwe samenwerking met atleten en bewegingswetenschappers. Naleving van de DIN EN 957-H en DIN EN 957-S richtlijnen is voor ons vanzelfsprekend en wij streven ernaar om al onze apparaten volgens deze Europese standaarden te certificeren.

Functionaliteit, stabiliteit en veiligheid hebben altijd de hoogste prioriteit bij ons en zijn ongeëvenaard in de branche. Onze ontwerpen en technieken worden beschermd met patenten en een groot aantal van onze apparaten is gecertificeerd voor thuisgebruik of voor professioneel gebruik. In ons eigen ontwikkel- en testcentrum worden alle componenten, apparatuur en constructies uitgebreid getest op functie, veerkracht en slijtage. Het resultaat is eersteklas betrouwbare apparatuur met een duidelijke toegevoegde waarde. Daardoor kunnen we instaan ​​voor onze equipment en kunnen we onze klanten een unieke kwaliteitsmeerwaarde bieden met langere garantietermijnen.

Naast onze gecertificeerde krachtapparatuur bieden wij inmiddels ook gecertificeerde producten voor powerliften aan. Deze producten zijn gecertificeerd door de International Powerlifting Federation (IPF) voor gebruik in officiële powerlifting wedstrijden. De IPF is het internationaal bestuursorgaan voor de sport powerliften en slechts een aantal merken over de hele wereld komt in aanmerking voor hun certificering. Wij zijn er trots op dat wij onderdeel uitmaken van deze selecte groep merken.

Welke uitzonderingen zijn er?

Defecten veroorzaakt door onjuist gebruik, overbelasting, installatie- en montagefouten of gebrek aan onderhoud zijn uitgesloten van garantie. Eveneens uitgesloten van garantie zijn lichte lakschade op gepoedercoate en gelakte onderdelen, minimale vliegroest (gemakkelijk te verwijderen) op stalen onderdelen, gebruikssporen op contactoppervlakken (zoals verf, lak en coatings) en de slijtage van oppervlakken door gebruikscontact (zoals bekleding, vloerbedekking, kabels en elastieken). Bij onze hoogwaardige halterstangen kan er, afhankelijk van de coating, door gebrek aan onderhoud corrosie en roestvorming optreden veroorzaakt door vocht, zweet en magnesiumpoeder. Tevens is het buigen van halterstangen in de meeste situaties uitgesloten van garantie, omdat onze hoogwaardige halterstangen bij normaal gebruik en bij de juiste toepassingen vrijwel nooit permanent kunnen buigen. Meer informatie over het onderhoud en het juiste gebruik van onze halterstangen vind je hier. Onze krachtapparatuur is onderhevig aan hoge mechanische belasting en gebruikssporen en slijtage als gevolg van deze belasting vallen niet onder de garantie. Lakschade veroorzaakt door het contact tussen twee metalen oppervlakken, zoals halterschijven, halterstangen en metalen frames, zijn eveneens uitgesloten van de garantie. Tevens zijn slijtageonderdelen uitgesloten van garantie, zoals bekleding, staalkabels, katrollen, elastieken en weerstandsbanden, PVC coatings, vloeren en vloerbedekkingen. Op dezelfde wijze zijn computerartikelen en elektronische onderdelen uitgesloten van garantie. Deze uitzonderingen zijn van toepassing tenzij nadrukkelijk anders vermeld in de productbeschrijving van het artikel.

Terug naar boven

Stappenplan schade melden

Als een artikel tijdens gebruik en binnen de garantietermijn beschadigd raakt of kapot gaat dan kun je dat melden aan onze klantenservice. Voor een spoedige afhandeling verzoeken we je om de volgende gegevens te vermelden:

  1. Het bestelnummer of factuurnummer van de bestelling waarin dit artikel werd aangeschaft;
  2. Een duidelijke omschrijving van de schade of het defect en van de gebeurtenissen die tot de schade hebben geleid;
  3. Eén of meerdere foto's of video's waarop de schade of het defect duidelijk zichtbaar is.

Na ontvangst van je schademelding zal onze klantenservice de schade of het defect bekijken en zo snel mogelijk contact met je opnemen over de afhandeling ervan. Wanneer de schade of het defect binnen de garantie valt, zoals bij materiaalfouten of fabricagefouten, dan zullen wij dit kosteloos herstellen of een kosteloze vervanging van het onderdeel of het artikel aanbieden. De garantie dekt geen schades of defecten als gevolg van onjuist gebruik, zie ook alle andere uitzonderingen.

Ons omvangrijke onderdelenmagazijn met aangebouwde vakwerkplaats stelt ons in staat om beschadigde of defecte onderdelen in veel gevallen snel te kunnen reparen of vervangen, zodat het artikel snel weer gebruiksklaar is. Mocht een onderdeel onverhoopt niet door ons kunnen worden gerepareerd en mochten wij geen vervangend onderdeel op voorraad hebben, dan zullen wij een nieuw onderdeel in de fabriek nabestellen met meestal een vlugge levertijd. Het vervangen van onderdelen valt niet onder de garantie. Wij sturen het reserveonderdeel naar je toe en je dient deze zelf te vervangen. Uiteraard kan onze klantenservice je daar wel op afstand bij helpen indien er iets niet duidelijk zou zijn.

Terug naar boven

Beschadigd bij ontvangst

Als je artikel direct bij ontvangst beschadigd is of niet goed werkt, verzoeken we je om dit meteen te melden aan onze klantenservice. Probeer dit bij voorkeur zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 3 dagen te melden. Er zal vervolgens een passende oplossing worden aangeboden. Wanneer je de schade tijdens de aflevering al constateert dien je de leverancier te vragen om hiervan een aantekening te maken op het ontvangstbewijs. Maak ook meteen duidelijke foto's van de zending zoals deze werd afgeleverd. Hou er rekening mee dat lichte lakschade op gepoedercoate en gelakte onderdelen niet onder de garantie valt. Bij twijfel kun je ons echter altijd foto's sturen zodat wij dit kunnen beoordelen.

Terug naar boven