Verzending en afhalen
Verzendkosten
Wij hanteren transparante verzendkosten die wij niet verstoppen in onze productprijzen, zoals veel andere aanbieders wel doen onder het mom van zogenaamde 'gratis' verzending. Omdat wij de verzendkosten niet in de prijs van elk individueel product doorberekenen betaal je nooit teveel voor de verzending en ben je onder de streep vaak zelfs een stuk voordeliger uit, met name wanneer je meerdere producten bestelt. De verzending is bij ons wel écht gratis voor een aantal geselecteerde producten en voor grotere bestellingen vanaf € 2.500,- (naar België vanaf € 2.850,- en naar Luxemburg vanaf € 2.990,-).
De verzendkosten van elke bestelling worden automatisch berekend op basis van het gewicht, de omvang en de verzendwijze van de producten. In de winkelwagen en tijdens het afrekenen worden de verzendkosten duidelijk vermeld zodat je voor het afrekenen al weet hoe hoog de verzendkosten zullen zijn. Een algemene indicatie voor de verzendkosten in Nederland en naar België en Luxemburg vind je hieronder:
Gewicht | Verzendkosten Nederland* |
Verzendkosten België |
Verzendkosten Luxemburg |
Type zending |
0 - 20 kg | € 7,95 | € 9,95 | € 10,95 | Pakket |
20 - 40 kg | € 14,95 | € 19,95 | € 21,95 | Pakket |
40 - 60 kg | € 21,95 | € 29,95 | € 32,95 | Pakket |
60 - 90 kg | € 29,95 | € 49,95 | € 54,95 | Colli |
90 - 150 kg | € 39,95 | € 59,95 | € 69,95 | Mini pallet |
150 - 400 kg | € 49,95 | € 69,95 | € 79,95 | Halfpallet |
400 - 800 kg | € 69,95 | € 89,95 | € 99,95 | Pallet |
800 kg en hoger | € 79,95 | € 99,95 | € 149,95 | Outsize pallet |
*voor bezorging op de Waddeneilanden wordt een toeslag berekend, deze extra kosten worden voor het afrekenen al getoond zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.
Let op: de verzendkosten in het bovenstaande overzicht dienen enkel ter indicatie. De exacte verzendkosten worden namelijk niet alleen gebaseerd op het gewicht van het product maar ook op de omvang en de verzendwijze. Zo zullen de verzendkosten van een 15 kg zware halterstang ondanks het lage gewicht bijvoorbeeld toch een stuk hoger uitvallen dan in bovenstaande overzicht, aangezien halterstangen te groot zijn voor de pakketdienst en daarom enkel per transporteur verzonden kunnen worden. En een 32 kg zware kettlebell zal bijvoorbeeld ook hogere verzendkosten hebben omdat deze te zwaar is voor zowel de pakketdienst als de transporteur en daarom enkel op een mini pallet verzonden kan worden. Daarnaast zijn er nog talloze combinaties van producten mogelijk en verzenden wij op diverse formaten pallets, welke je ook deels kunt terugzien in bovenstaande overzicht. Ons systeem zal voor elke bestelling automatisch de beste verzendkosten berekenen, zodat je nooit teveel betaalt. Mocht je echter denken dat er toch verkeerde verzendkosten worden berekend voor een bestelling, dan kun je daarover altijd contact opnemen met onze klantenservice. Wij hanteren een maximum verzendkostentarief van € 79,95 voor leveringen binnen Nederland, ongeacht hoe groot je bestelling is. Voor levering naar België is het maximum tarief € 99,95 en voor leveringen naar Luxemburg is dat maximaal € 149,95.
Levertijd
Je bestelling wordt vrijwel altijd binnen één tot drie werkdagen verzonden, na ontvangst van de betaling (tenzij geen vooruitbetaling nodig is, zoals bij bestellingen onder rembours). Bij grote en zware bestellingen, zoals fitnessapparatuur of een flinke hoeveelheid gewichten, kan de verwerkingstijd oplopen tot circa vijf werkdagen. Speciale op maat gemaakte artikelen, zoals CHD dumbbells, hebben meestal een langere verwerkingstijd vanwege het montageproces. De verwerkingstijd van deze dumbbells kan oplopen tot circa twee weken. Wanneer het erg druk is kunnen verwerkingstijden uitlopen, neem op voorhand contact op met onze klantenservice als je op de hoogte wil zijn van de actuele drukte en verwerkingstijden.
Wanneer je bestelling door ons is verzonden wordt deze de eerstvolgende werkdag aangeboden op het bezorgadres, of binnen twee werkdagen als je in België of Luxemburg woont. Tijdens drukke piekperiodes, bijvoorbeeld rondom feestdagen zoals Black Friday, Sinterklaas en Kerst, kunnen er bij de bezorgdiensten vertragingen van enkele dagen ontstaan. Er kunnen ook altijd vertragingen ontstaan door onvoorziene omstandigheden, zoals autopech, ongelukken, slechte weersomstandigheden, verkeersdrukte etc. Fitness Seller kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vertragingen bij de bezorgdiensten.
Beschikbaarheid en voorraadstatus
Het grootste gedeelte van onze artikelen is direct uit eigen voorraad leverbaar, daardoor kunnen we snel verzenden. Als een artikel onverhoopt toch niet op korte termijn beschikbaar blijkt te zijn, ontvang je daarvan zo spoedig mogelijk bericht van ons. Je volledige bestelling wordt dan in backorder geplaatst. Bij elk artikel in onze webshop staat de beschikbaarheid aangegeven:
Op voorraad | Het artikel is direct uit eigen voorraad leverbaar. |
Niet op voorraad | Het artikel is tijdelijk niet op voorraad en er is nog geen levertermijn bekend. Je kunt je aanmelden om via e-mail bericht te krijgen zodra het artikel weer leverbaar is. |
Pre-order | Het artikel is niet op voorraad maar kan wel alvast worden vooruitbesteld. De verwachte levertijd staat vermeld in de voorraadstatus. De volledige bestelling zal pas verzonden worden zodra alle pre-order artikelen zijn binnengekomen. |
Op bestelling | Het artikel wordt enkel op bestelling geleverd. Plaats een bestelling en het artikel zal voor jou worden gemaakt of besteld. De verwachte levertijd staat vermeld in de voorraadstatus. De volledige bestelling zal pas verzonden worden zodra alle artikelen zijn binnengekomen. |
Uitverkoop | Het artikel zal binnenkort uit het assortiment verdwijnen, het aantal exemplaren dat nog beschikbaar is staat aangegeven in de voorraadstatus. |
Niet meer leverbaar | Het artikel is uit het assortiment gehaald en is helaas nooit meer verkrijgbaar. |
Bezorging
Kleinere bestellingen van pakketten tot 30 kg worden verzonden met de pakketdienst van DPD. Zwaardere en grotere bestellingen van bijvoorbeeld fitnessapparatuur en artikelen met een lengte vanaf 175 cm worden verzonden met een speciaal transportbedrijf (TransMission). Zowel de pakketdienst als het transportbedrijf leveren enkel tot aan de eerste afsluitbare deur op de begane grond. In het geval van een transportzending zullen de goederen zo dicht mogelijk bij de deur geplaatst worden, afhankelijk van de toegankelijkheid. Wanneer het pad naar de deur bijvoorbeeld niet toegankelijk is voor de palletwagen (bijvoorbeeld omdat het pad te smal is of omdat de ondergrond uit grind, zand of gras bestaat) dan zal de pallet op de oprit of op de stoep geplaatst moeten worden. Na de levering dien je de pallet zelf af te stapelen om de goederen naar binnen te brengen, de chauffeur zal daar niet bij helpen dus zorg dat er indien nodig genoeg mankracht aanwezig is om jou te helpen. Het is niet mogelijk de bestelling op een postbusadres te laten bezorgen.
Het bezorgmoment kiezen
Onze vervoerders bezorgen standaard op werkdagen tussen 8:00 uur en 18:00 uur. Op de dag van de levering ontvang je van de vervoerder een e-mail met daarin een indicatie van de bezorgtijd (voor transportzendingen naar België en Luxemburg is een tijdsindicatie helaas niet altijd voor alle zendingen mogelijk maar hier wordt hard aan gewerkt door TransMission). Normaal gesproken zal je bestelling zo snel mogelijk door ons worden verwerkt en verzonden en wordt er door ons geen rekening gehouden met de dag van levering. Mocht je op voorhand echter al weten dat er op bepaalde dagen of momenten niet geleverd kan worden, neem dan even contact op met onze klantenservice om de levering van je bestelling met ons af te stemmen. Indien je een specifieke bezorgdatum wil afspreken dan kun je dat ook vermelden in de opmerkingen van je bestelling, wij zullen daar dan rekening mee te houden bij het verzenden van de bestelling. Fitness Seller kan echter niet aansprakelijk worden gehouden voor eventuele vertragingen die zich na de verzending voordoen bij de vervoerder. Voor zendingen naar België en Luxemburg is het ook niet altijd mogelijk om het bezorgmoment nauwkeurig in te plannen, omdat deze zendingen niet altijd binnen 24 uur geleverd kunnen worden. Hou er dus rekening mee dat dat je bestelling mogelijk later dan gepland kan aankomen.
Mocht je toch meer zekerheid willen over de bezorgdatum of het aflevermoment dan is het bij transportzendingen mogelijk om tegen bijbetaling een zogenaamde Plusdienst aan te vragen. Door middel van een Plusdienst kun je een levering op een specifiek dagdeel inplannen, bijvoorbeeld vóór 10.00 uur of tussen 12.00 uur en 14.00 uur. Plusdienst zendingen krijgen prioriteit bij de transporteur dus dat biedt meer zekerheid voor de levering op de gewenste dag. Voor zendingen binnen Nederland kan er tegen bijbetaling ook worden gekozen voor een zaterdaglevering (in België en Luxemburg zijn zaterdagleveringen helaas niet mogelijk). De kosten van een Plusdienst levering en zaterdaglevering verschillen per zending. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.
Als je niet thuis bent
Wanneer je bij de eerste afleverpoging van een pakketzending niet thuis bent dan zal de DPD pakketbezorger proberen het pakket bij de buren aan te bieden of het pakket naar een Parcelshop bij jou in de buurt brengen. Je hebt dan een week de tijd om het pakket daar op te halen. In het geval van een grote of zware transportzending stellen wij het op prijs als je ons op tijd iets laat weten indien je op bepaalde dagen niet in staat bent om de zending in ontvangst te nemen, dat scheelt namelijk een onnodige rit met en maakt het makkelijker voor de transporteur om de bezorgroutes in te plannen. Mocht je onverhoopt toch niet thuis zijn bij de afleverpoging van een transportzending dan zal er de eerstvolgende werkdag een nieuwe afleverpoging worden gedaan óf je krijgt van de transporteur een kaart in de bus zodat je contact met hen kunt opnemen. Je kunt dan binnen vijf dagen op de kaart reageren om een nieuw aflevermoment in te plannen, als je dat niet doet zal de zending retour worden gestuurd naar ons. De transporteur kan de zending bij wijze van uitzondering ook bij de buren bezorgen, echter zal dat in de praktijk niet snel gebeuren tenzij het een vrij kleine of lichte zending betreft. Voor zakelijke klanten geldt dat er mogelijk extra kosten in rekening worden gesteld voor elke afleverpoging dat zij niet aanwezig zijn. Mocht je dus op voorhand al weten dat je zaak gesloten is op bepaalde tijdstippen of dagen, stem de levering dan eerst even af met onze klantenservice om onnodige extra kosten te voorkomen.
Controle bij aflevering
Bij pakketzendingen kun je het pakket direct na ontvangst uitpakken en de bestelling controleren. Mocht er iets niet kloppen neem dan direct contact op met onze klantenservice om dit te melden. Bij de levering van grote transportzendingen kun je voor zover mogelijk meteen controleren of alle artikelen aanwezig zijn en of de verpakkingen in goede staat verkeren. Als er een artikel ontbreekt of als er een verpakking of artikel zichtbaar beschadigd is dan kun je de bezorger vragen om daar een aantekening van te maken. Maak vervolgens meteen foto's van de beschadiging en van de verpakking en neem contact op met onze klantenservice om dit te melden.
Bestelling onvolledig ontvangen
Je krijgt altijd bericht van ons als wij je bestelling niet compleet kunnen verzenden, bijvoorbeeld wanneer een artikel tijdelijk is uitverkocht. Op de pakbon die je per e-mail ontvangt staat vermeld welke artikelen zijn verzonden en welke artikelen eventueel nog worden nageleverd. Als er op de pakbon geen melding staat van een nalevering maar je hebt toch een onvolledige bestelling ontvangen, dan zijn de pakketten waarschijnlijk gescheiden geraakt bij de bezorgdienst. Dit komt bijvoorbeeld wel eens voor bij pakketten met afwijkende maten, zoals halterstangen. Controleer in je zendingsgegevens uit hoeveel pakketten jouw zending bestaat en of er inderdaad nog een of meerdere pakketten ontbreken. Je kunt er dan van uitgaan dat de ontbrekende pakketten binnen enkele werkdagen alsnog door de vervoerder worden nageleverd. Als dat niet het geval is dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Mochten er beschadigingen of andere onregelmatigheden zichtbaar zijn aan de verpakkingsmaterialen, maak dan meteen foto's van de zending zoals deze werd geleverd en meld dit aan onze klantenservice.
Zelf afhalen
Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling zelf te komen afhalen in ons afhaalmagazijn in Sittard. Na het plaatsen van je bestelling op onze webshop krijg je per e-mail bericht van ons zodra je bestelling klaar staat voor afhalen. Vervolgens kun je een afspraak met ons maken om de bestelling tijdens onze openingstijden zelf te komen afhalen.
Hou er rekening mee dat onze medewerkers niet kunnen helpen bij het inladen van de bestelling. Neem daarom bij het afhalen van grote of zware producten iemand mee die je kan helpen met tillen. Controleer voordat je weer vertrekt of alle producten van je bestelling aanwezig zijn en of dit de juiste producten zijn.
Ons afhaalmagazijn is bereikbaar via de oprit van Bouwmaat, rechts van ons pand. Druk op de bel die tussen de poorten hangt om te melden dat je er bent, onze medewerkers zullen je dan zo snel mogelijk komen helpen. Bekijk de locatie van ons afhaalmagazijn op de kaart hieronder of
via Google Maps.
Levering naar het buitenland
Wij bezorgen in enkel in Nederland, België en Luxemburg. Woon je niet in in één van deze landen maar wil je wel graag iets bij ons bestellen? Dan kunnen wij voor je nakijken of een levering naar jouw locatie mogelijk is. Dit is afhankelijk van je locatie en de producten die je wil bestellen. Neem contact op met onze klantenservice en vraag naar de mogelijkheden en de betalings- en verzendingcondities (zoals eventuele aangifteformulieren bij de douane).