1. Belangrijke mededeling: het is erg druk in onze winkel, houd rekening met vertragingen van circa 5 tot 7 werkdagen. Het afhalen van bestellingen is tijdelijk niet mogelijk. Meer informatie.

    Verzendvertraging: circa 5 tot 7 werkdagen. Afhalen is tijdelijk niet mogelijk. Meer informatie.

  2. Welkom in onze nieuwe webshop!

    Heb je suggesties of ben je een bug tegengekomen? Laat het ons weten.

    Laat ons weten wat je ervan vindt.

Verzending en afhalen

Verzendkosten

Wij hanteren transparante verzendkosten die niet worden verstopt in de productprijzen. Omdat wij de verzendkosten niet in de prijs van onze producten doorberekenen ben je onder de streep vaak een stuk voordeliger uit, met name wanneer je meerdere producten bestelt. De verzending is wel gratis voor bestellingen boven € 2.500,- (voor België boven € 2.750,-) en voor enkele geselecteerde producten.

Voor alle overige bestellingen worden de verzendkosten berekend op basis van het gewicht en de omvang en verzendwijze van de producten. In de winkelwagen en tijdens het afrekenen worden de verzendkosten duidelijk weergegeven. Een algemene indicatie voor de verzendkosten in Nederland en België vind je hieronder:

Gewicht Verzendkosten
Nederland*
Verzendkosten
België
Type zending
0 - 20 kg € 6,95 € 8,95 Pakket
20 - 40 kg € 13,95 € 17,95 Pakket
40 - 60 kg € 20,95 € 26,95 Pakket
60 - 90 kg € 27,95 € 35,95 Colli
90 - 150 kg € 29,95 € 39,95 Mini pallet
150 - 400 kg € 34,95 € 49,95 Halfpallet
400 - 800 kg € 44,95 € 59,95 Pallet
800 kg en hoger € 59,95 € 79,95 Outsize pallet

*voor bezorging op de Waddeneilanden wordt een toeslag berekend

Let op: de gewichten in het bovenstaande overzicht dienen enkel ter indicatie. De exacte prijs wordt namelijk niet alleen gebaseerd op het gewicht van het product maar ook op de omvang en verzendwijze. Zo zal een 15 kg zware en 220 cm lange halterstang ondanks het lage gewicht toch hogere verzendkosten hebben, aangezien deze te groot is voor de pakketdienst en enkel per transporteur verzonden kan worden. Een 32 kg zware kettlebell zal ook hogere verzendkosten hebben omdat deze te zwaar is voor de pakketdienst en daarom op een mini pallet verzonden wordt. Daarnaast zijn er nog talloze combinaties van producten en diverse formaten pallets mogelijk. Ons systeem zal voor elke bestelling automatisch de beste verzendkosten berekenen. Wij hanteren een maximum verzendkostentarief van € 59,95 voor leveringen binnen Nederland en € 79,95 voor leveringen naar België.

Terug naar boven

Levertijd

Vanwege de enorme drukte tijdens de coronacrisis kunnen onze levertijden hevig fluctueren. Raadpleeg voor het plaatsen van je bestelling onze actuele verwerkingstijden op deze pagina. Het is op dit moment enkel mogelijk om producten te bestellen die op voorraad zijn in onze webshop. Wij nemen geen pre-orders of reserveringen aan.

Je bestelling wordt vrijwel altijd binnen één tot drie werkdagen verzonden, na ontvangst van de betaling (tenzij geen vooruitbetaling nodig is, zoals bij bestellingen onder rembours). Bij grote en zware bestellingen, zoals fitnessapparatuur of een flinke hoeveelheid gewichten, kan de verwerkingstijd oplopen tot circa vijf werkdagen. Speciale op maat gemaakte artikelen, zoals CHD dumbbells, hebben meestal een langere verwerkingstijd vanwege het montageproces. De verwerkingstijd van deze dumbbells kan oplopen tot circa twee weken. Wanneer het erg druk is kunnen verwerkingstijden uitlopen, neem op voorhand contact op met onze klantenservice als je op de hoogte wil zijn van de actuele drukte en verwerkingstijden.

Wanneer je bestelling door ons is verzonden wordt deze de eerstvolgende werkdag aangeboden op het bezorgadres, of binnen twee werkdagen als je in België woont.

Beschikbaarheid en voorraadstatus
Het grootste gedeelte van onze artikelen is direct uit eigen voorraad leverbaar, daardoor kunnen we snel verzenden. Als een artikel onverhoopt toch niet op korte termijn beschikbaar blijkt te zijn, ontvang je daarvan zo spoedig mogelijk bericht van ons. Je volledige bestelling wordt dan in backorder geplaatst. Bij elk artikel in onze webshop staat de beschikbaarheid aangegeven:

Op voorraad Het artikel is direct uit eigen voorraad leverbaar.
Niet op voorraad Het artikel is tijdelijk niet op voorraad en er is nog geen levertermijn bekend. Je kunt je aanmelden om via e-mail bericht te krijgen zodra het artikel weer leverbaar is.
Pre-order Het artikel is niet op voorraad maar kan alvast worden vooruitbesteld. Je bestelling zal verzonden worden zodra het artikel terug op voorraad is gekomen. De verwachte levertijd staat vermeld in de voorraadstatus.
Op bestelling Het artikel wordt enkel op bestelling geleverd. Plaats een bestelling en het artikel zal voor jou worden gemaakt of besteld. De verwachte levertijd staat vermeld in de voorraadstatus.
Uitverkoop Het artikel zal binnenkort uit het assortiment verdwijnen, het aantal exemplaren dat nog beschikbaar is staat aangegeven in de voorraadstatus.
Niet meer leverbaar Het artikel is uit het assortiment gehaald en is helaas nooit meer verkrijgbaar.

Terug naar boven

Bezorging

Kleinere bestellingen van pakketten tot 30 kg worden verzonden met de pakketdienst van DPD. Zwaardere en grotere bestellingen van bijvoorbeeld fitnessapparatuur en artikelen met een lengte vanaf 175 cm worden verzonden met een speciaal transportbedrijf (TransMission). Zowel de pakketdienst als het transportbedrijf leveren enkel tot de eerste afsluitbare deur op de begane grond. In het geval van een transportzending zal de pallet zo dicht mogelijk bij de deur geplaatst worden als mogelijk, afhankelijk van de toegankelijkheid voor de palletwagen. Wanneer het pad naar de deur niet toegankelijk is voor de palletwagen (bijvoorbeeld omdat het pad te smal is of omdat de ondergrond uit grind, zand of gras bestaat) zal de pallet bijvoorbeeld op de oprit of op de stoep geplaatst moeten worden, waar je deze vervolgens zelf kunt afstapelen om de spullen naar binnen te brengen. Het is niet mogelijk de bestelling op een postbusadres te laten bezorgen. Onze leveranciers bezorgen standaard op werkdagen tussen 8:30 uur en 18:00 uur. Je ontvangt van de leverancier een indicatie van het tijdstip van de levering.

Als je niet thuis bent
Als je bij de eerste afleverpoging niet thuis bent krijg je een kaart in de bus van onze leverancier. Je kunt dan contact opnemen met de leverancier om een nieuw aflevermoment in te plannen. Als je dat niet doet wordt normaal gesproken de volgende werkdag nogmaals geprobeerd te leveren. De leverancier kan de bestelling ook bij je buren afleveren, hiervan krijg je dan ook bericht door middel van een kaart in de bus. Indien het een pakketzending betreft zal DPD het pakket na de eerste afleverpoging naar een Parcelshop bij jou in de buurt brengen, je hebt dan een week de tijd om het pakket daar op te halen.

Controle bij aflevering
Bij de aflevering van grote transportzendingen kun je voor zover mogelijk meteen controleren of alle artikelen aanwezig zijn en of de verpakkingen in goede staat verkeren. Als een artikel ontbreekt of als er een verpakking of artikel beschadigd is dan kun je de leverancier vragen om daar een aantekening van te maken. Maak vervolgens foto's van de beschadiging en van de verpakking en neem direct contact op met onze klantenservice om dit te melden. Bij pakketzendingen kun je de bestelling na ontvangst uitpakken en controleren.

Bestelling onvolledig ontvangen
Je krijgt altijd bericht van ons als wij je bestelling niet compleet kunnen verzenden, bijvoorbeeld wanneer een artikel tijdelijk is uitverkocht. Op de pakbon die je per e-mail ontvangt staat vermeld welke artikelen zijn verzonden en welke artikelen eventueel nog worden nageleverd. Als je geen bericht van een nalevering hebt gekregen maar toch een onvolledige bestelling hebt ontvangen, zijn de pakketten waarschijnlijk gescheiden geraakt bij de leverancier. Je kunt er dan van uitgaan dat de ontbrekende pakketten binnen enkele werkdagen alsnog door de leverancier worden nageleverd. Als dat niet het geval is kun je contact opnemen met onze klantenservice. Maak meteen foto's van de zending zoals deze werd afgeleverd, met name als er beschadigingen of andere onregelmatigheden zichtbaar zijn aan de verpakkingsmaterialen.

Terug naar boven

Zelf afhalen

Afhalen is tijdelijk niet mogelijk. Door de enorme drukte en vanwege de landelijke lockdown kunnen wij geen nieuwe afhaalbestellingen verwerken. Wij zullen van maand tot maand beoordelen wanneer dit wel weer mogelijk zal zijn.

Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling zelf te komen afhalen in ons afhaalmagazijn in Sittard, je betaalt dan natuurlijk geen verzendkosten. Na het plaatsen van je bestelling op onze webshop krijg je per e-mail bericht van ons zodra je bestelling klaar staat voor afhalen. Vervolgens kun je de bestelling tijdens de openingstijden van ons afhaalmagazijn zelf komen afhalen. Afhalen is momenteel enkel op afspraak mogelijk en het dragen van een mondkapje is verplicht.

Hou er rekening mee dat onze medewerkers niet kunnen helpen bij het inladen van de bestelling. Neem daarom bij het afhalen van grote of zware producten iemand mee die je kan helpen met tillen.

Terug naar boven

Levering naar het buitenland

Wij bezorgen in enkel in Nederland en België. Woon je niet in Nederland of België maar wil je wel graag iets bij ons bestellen? Dan kunnen wij voor je nakijken of een levering naar jouw locatie mogelijk is. Neem contact op met onze klantenservice en vraag naar de mogelijkheden en de betalings- en verzendingcondities (zoals eventuele aangifteformulieren bij de douane).

Terug naar boven