1. Let op: door grote drukte bij de bezorgdiensten zijn er vertragingen van enkele werkdagen. Meer informatie.

    Let op: bezorgvertragingen. Meer informatie.

  2. De nieuwe ATX App is live! Download en probeer nu

  3. Gratis verzending in Nederland vanaf € 2.500,-

  4. Onze retourtermijn is verlengd tot 30 dagen

  5. Kopersbescherming en 3 jaar garantie op onze gecertificeerde equipment

Verzending en afhalen

Verzendkosten

Wij hanteren transparante verzendkosten die niet worden verstopt in de productprijzen, zoals veel andere aanbieders wel doen. Omdat wij de verzendkosten niet in de prijs van elk individueel product doorberekenen betaal je nooit teveel voor de verzending en ben je onder de streep vaak een stuk voordeliger uit, met name wanneer je meerdere producten bestelt. De verzending is gratis voor bestellingen vanaf € 2.500,- (naar België vanaf € 2.750,- en naar Luxemburg vanaf € 2.950,-) en voor een aantal geselecteerde producten.

De verzendkosten van elke bestelling worden berekend op basis van het gewicht, de omvang en de verzendwijze van de producten. In de winkelwagen en tijdens het afrekenen worden de verzendkosten duidelijk vermeld zodat je voor het afrekenen al weet hoe hoog de verzendkosten zullen zijn. Een algemene indicatie voor de verzendkosten in Nederland en naar België en Luxemburg vind je hieronder (lees ook de toelichting onder het overzicht):

Gewicht Verzendkosten
Nederland*
Verzendkosten
België
Verzendkosten
Luxemburg
Type zending
0 - 20 kg € 6,95 € 8,95 € 9,95 Pakket
20 - 40 kg € 13,95 € 17,95 € 19,95 Pakket
40 - 60 kg € 20,95 € 26,95 € 29,95 Pakket
60 - 90 kg € 27,95 € 35,95 € 36,95 Colli
90 - 150 kg € 29,95 € 39,95 € 44,95 Mini pallet
150 - 400 kg € 34,95 € 49,95 € 59,95 Halfpallet
400 - 800 kg € 49,95 € 59,95 € 69,95 Pallet
800 kg en hoger € 59,95 € 79,95 € 89,95 Outsize pallet

* Voor bezorging op de Waddeneilanden wordt een toeslag berekend welke wordt getoond tijdens het afrekenen.

Let op: de gewichten in het bovenstaande overzicht dienen enkel ter indicatie. De exacte prijs wordt namelijk niet alleen gebaseerd op het gewicht van het product maar ook op de omvang en verzendwijze. Zo zal een 15 kg zware en 220 cm lange halterstang ondanks het lage gewicht toch hogere verzendkosten hebben, aangezien deze te groot is voor de pakketdienst en enkel per transporteur verzonden kan worden. Een 32 kg zware kettlebell zal ook hogere verzendkosten hebben omdat deze te zwaar is voor de pakketdienst en daarom op een mini pallet verzonden wordt. Daarnaast zijn er nog talloze combinaties van producten en diverse formaten pallets mogelijk. Ons systeem zal voor elke bestelling automatisch de beste verzendkosten berekenen, zodat je nooit teveel betaalt. Mocht je echter toch denken dat er misschien verkeerde verzendkosten zijn berekend voor jouw bestelling dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Wij hanteren een maximum verzendkostentarief van € 59,95 voor leveringen binnen Nederland. Voor levering naar België is het maximum tarief € 79,95 en voor leveringen naar Luxemburg is dat € 89,95.

Terug naar boven

Levertijd

Je bestelling wordt vrijwel altijd binnen één tot drie werkdagen verzonden, na ontvangst van de betaling (tenzij geen vooruitbetaling nodig is, zoals bij bestellingen onder rembours). Bij grote en zware bestellingen, zoals fitnessapparatuur of een flinke hoeveelheid gewichten, kan de verwerkingstijd oplopen tot circa vijf werkdagen. Speciale op maat gemaakte artikelen, zoals CHD dumbbells, hebben meestal een langere verwerkingstijd vanwege het montageproces. De verwerkingstijd van deze dumbbells kan oplopen tot circa twee weken. Wanneer het erg druk is kunnen verwerkingstijden uitlopen, neem op voorhand contact op met onze klantenservice als je op de hoogte wil zijn van de actuele drukte en verwerkingstijden.

Wanneer je bestelling door ons is verzonden wordt deze de eerstvolgende werkdag aangeboden op het bezorgadres, of binnen twee werkdagen als je in België of Luxemburg woont. Tijdens drukke piekperiodes, bijvoorbeeld rondom feestdagen zoals Black Friday, Sinterklaas en Kerst, kunnen er bij de bezorgdiensten vertragingen van enkele dagen ontstaan.

Beschikbaarheid en voorraadstatus
Het grootste gedeelte van onze artikelen is direct uit eigen voorraad leverbaar, daardoor kunnen we snel verzenden. Als een artikel onverhoopt toch niet op korte termijn beschikbaar blijkt te zijn, ontvang je daarvan zo spoedig mogelijk bericht van ons. Je volledige bestelling wordt dan in backorder geplaatst. Bij elk artikel in onze webshop staat de beschikbaarheid aangegeven:

Op voorraad Het artikel is direct uit eigen voorraad leverbaar.
Niet op voorraad Het artikel is tijdelijk niet op voorraad en er is nog geen levertermijn bekend. Je kunt je aanmelden om via e-mail bericht te krijgen zodra het artikel weer leverbaar is.
Pre-order Het artikel is niet op voorraad maar kan wel alvast worden vooruitbesteld. De verwachte levertijd staat vermeld in de voorraadstatus. De volledige bestelling zal pas verzonden worden zodra alle pre-order artikelen zijn binnengekomen.
Op bestelling Het artikel wordt enkel op bestelling geleverd. Plaats een bestelling en het artikel zal voor jou worden gemaakt of besteld. De verwachte levertijd staat vermeld in de voorraadstatus. De volledige bestelling zal pas verzonden worden zodra alle artikelen zijn binnengekomen.
Uitverkoop Het artikel zal binnenkort uit het assortiment verdwijnen, het aantal exemplaren dat nog beschikbaar is staat aangegeven in de voorraadstatus.
Niet meer leverbaar Het artikel is uit het assortiment gehaald en is helaas nooit meer verkrijgbaar.

Terug naar boven

Bezorging

Kleinere bestellingen van pakketten tot 30 kg worden verzonden met de pakketdienst van DPD. Zwaardere en grotere bestellingen van bijvoorbeeld fitnessapparatuur en artikelen met een lengte vanaf 175 cm worden verzonden met een speciaal transportbedrijf (TransMission). Zowel de pakketdienst als het transportbedrijf leveren enkel tot aan de eerste afsluitbare deur op de begane grond. In het geval van een transportzending zullen de goederen zo dicht mogelijk bij de deur geplaatst worden, afhankelijk van de toegankelijkheid. Wanneer het pad naar de deur bijvoorbeeld niet toegankelijk is voor de palletwagen (bijvoorbeeld omdat het pad te smal is of omdat de ondergrond uit grind, zand of gras bestaat) dan zal de pallet op de oprit of op de stoep geplaatst moeten worden. Na de levering dien je de pallet zelf af te stapelen om de goederen naar binnen te brengen, de chauffeur zal daar niet bij helpen dus zorg dat er indien nodig genoeg mankracht aanwezig is om jou te helpen. Het is niet mogelijk de bestelling op een postbusadres te laten bezorgen.

Het bezorgmoment kiezen
Onze leveranciers bezorgen standaard op werkdagen tussen 8:00 uur en 18:00 uur. Op de dag van de levering ontvang je van de leverancier een e-mail met daarin een indicatie van de bezorgtijd. Als je een specifieke dag van levering wil afspreken kun je dat vermelden in de opmerkingen van je bestelling of contact opnemen met onze klantenservice, dan zullen wij daar rekening mee houden bij het verzenden van de bestelling. Zonder opmerking zal je bestelling gewoon zo snel mogelijk worden verwerkt en verzonden. Bij transportzendingen is het tegen bijbetaling ook mogelijk om een specifiek tijdstip/dagdeel af te spreken voor de levering en kan er tegen bijbetaling ook worden gekozen voor een zaterdaglevering. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Als je niet thuis bent
Wanneer je bij de eerste afleverpoging van een pakketzending niet thuis bent dan zal de DPD pakketbezorger proberen het pakket bij de buren aan te bieden of het pakket naar een Parcelshop bij jou in de buurt brengen. Je hebt dan een week de tijd om het pakket daar op te halen. In het geval van een grote of zware transportzending stellen wij het op prijs als je ons op tijd iets laat weten indien je op bepaalde dagen niet in staat bent om de zending in ontvangst te nemen, dat scheelt namelijk een onnodige rit met en maakt het makkelijker voor de transporteur om de bezorgroutes in te plannen. Mocht je onverhoopt toch niet thuis zijn bij de afleverpoging van een transportzending dan zal er de eerstvolgende werkdag een nieuwe afleverpoging worden gedaan óf je krijgt van de transporteur een kaart in de bus zodat je contact met hen kunt opnemen. Je kunt dan binnen vijf dagen op de kaart reageren om een nieuw aflevermoment in te plannen, als je dat niet doet zal de zending retour worden gestuurd naar ons. De transporteur kan de zending bij wijze van uitzondering ook bij de buren bezorgen, echter zal dat in de praktijk niet snel gebeuren tenzij het een vrij kleine of lichte zending betreft.

Controle bij aflevering
Bij de aflevering van grote transportzendingen kun je voor zover mogelijk meteen controleren of alle artikelen aanwezig zijn en of de verpakkingen in goede staat verkeren. Als een artikel ontbreekt of als er een verpakking of artikel beschadigd is dan kun je de leverancier vragen om daar een aantekening van te maken. Maak vervolgens foto's van de beschadiging en van de verpakking en neem direct contact op met onze klantenservice om dit te melden. Bij pakketzendingen kun je de bestelling direct na ontvangst uitpakken en controleren.

Bestelling onvolledig ontvangen
Je krijgt altijd bericht van ons als wij je bestelling niet compleet kunnen verzenden, bijvoorbeeld wanneer een artikel tijdelijk is uitverkocht. Op de pakbon die je per e-mail ontvangt staat vermeld welke artikelen zijn verzonden en welke artikelen eventueel nog worden nageleverd. Als er op de pakbon geen melding staat van een nalevering maar je hebt toch een onvolledige bestelling ontvangen, dan zijn de pakketten waarschijnlijk gescheiden geraakt bij de bezorgdienst. Je kunt er dan van uitgaan dat de ontbrekende pakketten binnen enkele werkdagen alsnog door de leverancier worden nageleverd. Als dat niet het geval is kun je contact opnemen met onze klantenservice. Mochten er beschadigingen of andere onregelmatigheden zichtbaar zijn aan de verpakkingsmaterialen, maak dan meteen foto's van de zending zoals deze werd afgeleverd en meld dit aan onze klantenservice.

Terug naar boven

Zelf afhalen

Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling zelf te komen afhalen in ons afhaalmagazijn in Sittard. Na het plaatsen van je bestelling op onze webshop krijg je per e-mail bericht van ons zodra je bestelling klaar staat voor afhalen. Vervolgens kun je een afspraak met ons maken om de bestelling tijdens onze openingstijden zelf te komen afhalen.

Hou er rekening mee dat onze medewerkers niet kunnen helpen bij het inladen van de bestelling. Neem daarom bij het afhalen van grote of zware producten iemand mee die je kan helpen met tillen. Controleer voordat je weer vertrekt of alle producten van je bestelling aanwezig zijn en of dit de juiste producten zijn.

Ons afhaalmagazijn is bereikbaar via de oprit van Bouwmaat, rechts van ons pand. Druk op de bel die tussen de poorten hangt om te melden dat je er bent, onze medewerkers zullen je dan zo snel mogelijk komen helpen. Bekijk de locatie van ons afhaalmagazijn op de kaart hieronder of klik hier voor de routebeschrijving via Google Maps.

Kaart van ons afhaalmagazijn

Terug naar boven

Levering naar het buitenland

Wij bezorgen in enkel in Nederland, België en Luxemburg. Woon je niet in in één van deze landen maar wil je wel graag iets bij ons bestellen? Dan kunnen wij voor je nakijken of een levering naar jouw locatie mogelijk is. Dit is afhankelijk van je locatie en de producten die je wil bestellen. Neem contact op met onze klantenservice en vraag naar de mogelijkheden en de betalings- en verzendingcondities (zoals eventuele aangifteformulieren bij de douane).

Terug naar boven